Vánoční výprava

14.12.2007 - 16.12.2007 | Natan | Všechny oddíly
Stejně jako loni jsme se i letos vypravili do Vsetína do klubovny střediska Trojka. 1. den

Sešli jsme se na nádraží Ostrava-Svinov a odtud jsme putovali vlakem dále do Hranic na Moravě, tam jsme pak přesedli na další vlak a tím jsme dojeli až do Vsetína. Ve Vsetíně jsme měli chvilkový zádrhel s hledáním té správné cesty, ale nakonec jsme ji zdárně našli. V samotné budově se toho mnoho od loňského roku nezměnilo a tak ti, co to tam už znali neměli problém se rychle zabydlet. Nejdřív došlo na to nejdůležitější, na jídlo. Společně jsme povečeřeli a poté se začali hrát hry. Hráli jsme třeba takovou menší "ekologickou" hru o malých želvách a ekologických aktivistech. Večer se pak ještě nacvičovali scénky a nebo jen tak flákalo.

2. den
Ráno jsme prožili ve spěchu (teda aspoň my roveři), protože nás sice nechali, ať si pospíme trošku déle, ale za to jsme pak měli asi 5 minut na to abychom vstali, oblékli se a urychleně vyklidili klubovnu, ve které jsme spali (tuto jednu klubovnu totiž potřebovali pro svou schůzku místní skauti). Poté se jsme se družně vrhli na nachystanou snídani.

Po snídani se pokračovalo ve hraní her. Jedna z nich měla opravdu zajímavou zápletku: V daleké zemi za mnoha horami a řekami se vlády v zemi zmocnila zlá firma MATEL a ta rozhodla, že si všichni musí hrát jen s panenkami Barbie. A aby neexistovala žádná jiní alternativa, zakázali všechny hračky a to včetně velmi oblíbených plyšáků. To vyvolalo značnou vlnu nevole a děti se nechtěli svých plyšáků vzdát, tak se s nimi začalo čile obchodovat na černém trhu. V praxi tato akce spočívala na podobném principu jako Safari. Bylo zde několik policistů, kteří hledali ilegální plyšáky, pašeráci i jednotlivý "spotřebitelé". Touto hrou jsme strávili skoro celé dopoledne a myslím si, že se celkem vydařila.

Taky proběhla soutěž o gumový náramek s nápisem TO BE SCOUT (ty náramky byly tři a Depe je dostal spolu s předplatným časopisu Skaut). Měli jsme si vzít tužku a papír a napsat jména co nejvíce lidí, kteří jsou na Vánočce. Nakonec se 3 lidem povedlo napsat všechny, a tak soutěž pokračovala tím, že museli napsat co nejvíce lidí, co byli na Vánočce loni. Tuto soutěž nakonec vyhrála Věrka.

Po těchto hrách nastal volnější program a příprava oběda (i večeře). Po krátkém obědě jsme se po oddílech vydali na menší výpravy do okolí. My (kluci) jsme se vydali stejně jako loňský rok přes chatovou osadu Amerika do kopců nad městem. Tam jsme pak zahráli Eskymáckou hoňku. Cestou zpět jsme pak šli přes město (a jen doufali, že se nebude opakovat menší nejistota ohledně směru cesty z předchozího dne). Tou samou dobou na své výpravě do okolí Vsetína složili i některé holky skautský (případně světluškovský) slib.

Po návratu z procházek jsme všichni spíše relaxovali a jen pár těch opravdu aktivních pokračovalo v přípravě večeře. Někteří také dodělávali PF-ka. Ado po hodině jsme se ještě na chvíli vypravili ven, abychom mohli jako každý rok zajít do lesa a tam zapálit několik svíček. Tam také došlo na skládání skautského slibu. Tentokráte ho složil Mikro (z chlapeckého oddílu). Po návratu se všichni převlékli do krojů a přesunuli se do tělocvičny, která byla upravena na jídelnu v japonském stylu. Na večeři bylo tradiční menu: hrachová polévka, bramborový salát a rybí filé a cukroví. Po slavnostní večeři bylo oceněno několik členů střediska za práci pro své oddíly, případně pro celé středisko, březovými lístky. Po těchto formálních částech večera se začali předávat PF-ka. Když jsme si všichni vzájemně popřáli to nejlepší do budoucna, přišlo vyvrcholení večera a to hraní scének. Své scénky předvedli všechny oddíly a také roveři a jestřábi (ti předvedli dosti efektní stínové divadlo). Celým večerem pak prostupovali krátká vystoupení Šátka. Po všech scénkách se pak ještě chvíli hrálo na kytaru zpívalo a pak se šlo spát.

3.den

Další den jsme začli tradičně rozcvičkou. Po ní následovala snídaně: chleba namazaný (hlavně chlapeckém oddíle velmi oblíbenou) paštikou. Pak jsme si zahráli společně další hru, kombinaci her Na zvířata, "Jedna, jedna,dva, dva" a pantomimy. Taky proběhla soutěž o další gumové náramky. První byl turnaj v rozesmívání. Ten vyhrála Borůvka. Druhá soutěž byla po dvojicích (vždy jeden starší a jeden menší). V prvním kole měl ten starší vzít toho mladšího na ramena a běžet s ním před tělocvičnu tam a zpět. V druhém kole si ten starší z dvojce lehl na zem a ten mladší ho měl přes tělocvičnu nějak dotáhnout a tam a zpět.Tuto hru vyhrála dvojce Vašek a Sam. Poté byl oběd, kdy se jedli špagety a nebo bramborový salát z předchozího dne. Po těchto příjemnějších věcech přišla na řadu práce. Postupně jsme uklidili celou chatu a sbalili jsme se. Nakonec jsme se se Vsetínem museli rozloučit. Přesunuli jsme se na nádraží a vydali se zpět do Ostravy.